1200-630

ادبلو در خودروهای دیزلی


 

اگر صاحب یک خودروی دیزلی هستید که پس از سپتامبر 2015 ساخته شده است، به احتمال زیاد در برخی موارد به AdBlue احتیاج دارید.

AdBlue هنوز برای برخی از رانندگان ناآشنا است ، اما صاحبان اتومبیل های دیزلی مدرن با موتورهای سازگار با یورو 6 از قبل در مورد آن مطلع هستند. راهنمای ما توضیح می دهد که AdBlue برای چه مواردی استفاده می شود ، چگونه کار می کند و اگر این مایع در ماشین شما تمام شود چه اتفاقی می افتد.

AdBlue مایعی است که برای کاهش انتشار اکسید نیتروژن موتورهای دیزلی استفاده می شود و از مخلوطی از اوره و آب دیونیزه تشکیل شده است که به سیستم اگزوز اسپری می شود. معرفی گسترده آن همزمان با استانداردهای فعلی آلایندگی یورو 6 بود ، که بخشی از اهداف سختگیرانه آلایندگی است که اکنون سازندگان خودرو باید از آنها پیروی کنند. بدون AdBlue ، کاهش میزان آلایندگی خودروهای دیزلی و مطابقت آنها با آخرین استانداردها بسیار دشوارتر خواهد بود.

خودروسازان تحت قوانین مختلفی اداره می شوند و به طور فزاینده ای ناشی از نگرانی های زیست محیطی است. جدیدترین مقررات انتشار گازهای گلخانه ای ، با نام یورو 6 ، در سال 2016 به اجرا درآمد و چالش خاصی برای توسعه موتورهای دیزلی بود. بیشتر اینها به روشهای جدیدی برای به حداقل رساندن انتشار اکسید نیتروژن نیاز داشت.

فناوری مورد استفاده کاهش کاتالیزوری انتخابی یا SCR نامیده می شود که شامل تزریق مقادیر دقیق مایع به گازهای خروجی خودرو برای تولید واکنش شیمیایی است که انتشارات مضر را خنثی می کند.

AdBlue چگونه کار می کند؟
برای مطابقت با مقررات یورو 6 ، بسیاری از خودروهای دیزلی جدید که از سال 2006 ساخته شده اند از فناوری SCR برای تزریق مقادیر کمی AdBlue به گازهای خروجی خودرو استفاده می کنند. هنگامی که این محلول با انتشار گازهای خروجی ترکیب می شود ، اکسیدهای مونو نیتروژن مضر موجود در اگزوز دیزل را تجزیه می کند. این فناوری به مدت طولانی در اتوبوس ها و کامیون های سنگین استفاده می شود، بنابراین اثربخشی آن ثابت شده و قابلیت اطمینان آن بهتر از همیشه است.

آیا AdBlue بر مصرف سوخت تأثیر می گذارد؟
تولیدکنندگان هنوز هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده اند تا نشان دهند AdBlue بر مصرف سوخت تأثیر منفی می گذارد. ارقام اقتصادی خودروهای دیزلی جدیدی که در انگلستان به فروش می رسند، بر استفاده از AdBlue تأثیر می گذارد.

پیشرفت در فن آوری موتور، تغییر در نحوه محاسبه ارقام اقتصادی و طیف وسیعی از متغیرهای دیگر بدین معنی است که اساساً یافتن تفاوت در مصرف سوخت بین خودروهای جدید و قدیمی و نسبت دادن آنها به استفاده از AdBlue غیرممکن است.

AdBlue از چه چیزی ساخته شده است؟
AdBlue یک مایع غیر سمی است که از نظر ظاهری بی رنگ است و در اصل محلول آب و اوره است. ماده ای که در ادرار یافت می شود. با این حال ، در AdBlue ، اوره فوق العاده خالص است و درجه بالاتری نسبت به آنچه در لوازم آرایشی ، چسب یا کود استفاده می شود دارد. به طور مشابه ، آب زهکشی می شود، که بسیار تمیزتر از آب شیر است.
هنگام خرید AdBlue ، باید مطمئن شوید که مشخصات صحیح را دارد ، بنابراین به دنبال شماره ISO 22241 روی بسته بندی باشید. این نیز ممکن است به صورت ISO-22241-1 ، ISO-22241-2 ، ISO-22241-3 ظاهر شود. این اطمینان می دهد که AdBlue به کاتالیزور SCR ماشین شما آسیب نمی رساند [تعمیر پرهزینه ای]. با فرض اینکه AdBlue شما با این مشخصات مطابقت دارد ، یک مارک AdBlue باید تقریباً مشابه دیگری باشد، به همان نحوی که سوخت دیزل اساساً از یک خرده فروش به مغازه دیگر یکسان است.